Vi döljer ansiktet i händerna för att slippa se varandra

Vem sa det var enkelt
Vem sa att det var lätt
att finna sig själv i en värld
där ingen är sig själv
och det ärliga och riktiga 
är en dröm alla bär
men aldrig vågar plocka fram
 
Varför skulle det vara lätt
att riva murar och fasader
men ändå inte bli trodd
 
Jag lägger undan mina vapen
kör mitt svärd i sten och låter det vila
Jag vill inte slåss med
jag vill inte bråka
jag är enkel och lätt 
men du tror jag är för bra för att vara sann
jag är för intensiv och för mycket
när jag var för låg och för lite
 
jah försöker hitta mig själv
i en värld där ingen tror mig
där det finns förväntningar och fördommar
som ingen vill se förbi 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0