Jag följer alla råd men ramlar ändå i mål

Vem bryr sig, när ingen bryr sig
Vem ser, när ingen ser
Vem hör, när ingen lyssnar
 
Jag står i vinden, känner styrkan
Jag finns här, jag existerar i detta vakum
 
Om jag kliver åt sidan nu, vem bryr sig
Om jag blundar, vem ser mig
Om jag slutar prata, vem hör mig
 
Jag kan låtsar
Låtsas att allt har en mening och att det betyder något
Låtsas att jag inte bryr mig
Jag bygger murar och sätter staket
för vem bryr sig ändå
När det funkar för dig, borde det funka för mig
Att tro att det är så perfekt och en del av livet
att ta törnar och få ont
när hjärtat brister och hjärnan spricker
en del av mitt liv jag inte förstår
men som alla andra fattar
 
vem bryr sig om det är svårt
svårt som ingen förstår
bit ihop eller inte bry sig
goda råd som inte går att följa men som är det enda rätta
för vem bryr sig
om vad som är det rätta för mig
när det enda rätta är motsattsen till mina fel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0