Det gör ont att ha en bråkig själ

Om min röst var stark och klar
skulle jag säga det till dig
jag skulle tala högt
ropa, skrika, vråla
jag skulle kasta orden ut ur min mun
rakt i ditt ansikte
låta dem träffa dig där det gör ont
Du skulle få känna allt det jag känner
Alla tankar skulle vara hårda bokstäver
som gör gropar i din hud 
rispa så det blir rött
Sår som inte vill läka
 
In i din hud in i din själ
Känner du min smärta
Dina ord är onda ord
Mina ord är dina onda ord
Förstår du nu att jag är skadad
Jag ser inget och jag känner inget
Jag hör inget och jag vet inget
 
Jag ville vara så mycket men jag blev inget
Du lovade mig något men du gav mig inget
Så nu är det tomt och här finns nu inget
 
Om min röst var stark och klar
Skulle jag säga allt det
 
Men min röst är svag och tunn
så jag säger inget
Tankarna är hårda men orden klena
Det finns sår inuti men ur min mun kommer
just inget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0